Subject: FW: Riigitee 4 planeerimise menetlusse kaasamisest
From: "Kaarel Ilustrumm" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Jan 2024 16:25:17 +0200

Tere

Palun registreerida menetluse kaasamiskiri.

Vastuseks sellele:
<https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/95b78d7d-5eb9-4236-90d8-8b
00bb8eb62b>
https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/95b78d7d-5eb9-4236-90d8-8b0
0bb8eb62b

Parimat

Kaarel

From: Ermo Perolainen <[email-masked]>
Sent: Monday, January 29, 2024 6:19 PM
To: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]>
Cc: Jüri Sulin <[email-masked]>; Mare Haljak <[email-masked]>
Subject: RE: Riigitee 4 planeerimise menetlusse kaasamisest

Tere Kaarel

Suur tänu kiire vastuse eest, soovime osaleda ja kaasa rääkida projekti
lahenduse kooskõlastamisel, et kinnistute äralõiked jääksid võimalikult
väikesteks ning projekteerimise käigus oleks võimalik ette näha ka
mahasõidud kõnealustele kinnistutele.

Priidiku kinnistule planeeritav lahendus võiks meie nägemuses paikneda
maksimaalselt põhimaantee lähedal ning mahasõidud kinnistule tuleks ette
näha mõlemale poole ringristmikku.

Head koostööd soovides

Ermo Perolainen

ERAA juhatuse liige

From: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 26, 2024 11:18 AM
To: Ermo Perolainen <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Jüri Sulin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mare Haljak
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Riigitee 4 planeerimise menetlusse kaasamisest

Tere

Hetkel on käsil projekteerimistingimuste menetlus, mille eesmärk on
kehtiva teemaplaneeringu alusel rajatavate ehitiste osas täpsemate
tingimuste andmine.

Koostatud on esialgne eskiislahendus, mille kohaselt on viidud teelõik
vastavusse piirkiirusega 120 km/h ning nähtud ette vajalikud
juurdepääsuteed ja olemasolevate samatasandiliste nõuetele mittevastavate
ristmike/mahasõitude sulgemine. Eskiislahendus lähtub teemaplaneeringust
ning on arvestatud, et kavandatavad tegevused jääksid teemaplaneeringuga
määratud trassikoridori sisse. See tähendab, et täiendavaid piiranguid
projekteerimistingimustega ei seata, pigem on see lahendus aluseks teatud
piirangute vähendamiseks kui see on vastavalt eskiislahendusele võimalik.

ERAA on kaasatud kahe kinnistuse osas, mis on otseselt eskiislahendusest
mõjutatud.

1.	Viktoria  71801:003:0576

Kinnistu põhimaantee poolsesse serva on eskiislahenduse kohaselt
kavandatud kogujatee. Täpne äralõike suurus selgub selgub põhiprojekti
koostamise käigus.

2.	Priidiku 71801:003:0225

Kinnistule on eskiislahenduse kohaselt kavandatud suundristmik
põhimaanteega ning ringristmik, mis ühendab kogujateid. Eskiisi koostaja
on arvestanud ringristmiku asukohana maksimaalse maavajadusega ja
optimaalse plaanigeomeetriaga. Projekti koostamise käigus on ilmselt
võimalik lahendust põhimaanteele lähemale viia. Teemaplaneeringus ja
Liidumäe 1 ja Priidiku kinnistute detailplaneeringus toodud Rahula
liiklussõlme viadukti Transpordiamet välja ehitada ei plaani. Kavandatav
lahendus jätab huvitatud osapoolele võimaluse see eraldi realiseerida.

Eskiislahenduse koostamise käigus tellisime lisaks ulukiuuringu, et paika
panna lõigu keskkonnameetmed. Uuringu kohaselt on vajalik kasutusele võtta
täiendavad keskkonnameetmed, mis puudutavad kahepaikseid ning luua
võimalused ka ulukitele rohekoridoris pääsed üle põhimaantee.

Selles osas ongi eskiislahenduses Priidiku kinnistu juurde ette nähtud
ökodukt ja kahepaiksete tunnelid:

Põhiprojekti koostamise aega ega ehitusaastat hetkel paika pole pandud
ning see sõltub suuresti valitsuse otsustest. Täpne maavajadus selgub
põhiprojekti koostamise käigus.

Kui teil tekib täiendavaid küsimusi, siis palun võtke otse minuga
ühendust.

Lugupidamisega

Kaarel Ilustrumm
projektijuht
projekteerimise üksus
372 5557 8458
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Ermo Perolainen <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 26, 2024 10:21 AM
To: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jüri Sulin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mare Haljak
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Riigitee 4 planeerimise menetlusse kaasamisest

Tere

Pöördun Teie poole Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni
(reg. kood 80013850) ja osaühingu ERAA Service (reg. kood 10182203) nimel
(mõlemad koos nimetatud ERAA). ERAA-le kuuluvad kinnistud, mis asuvad
Kanama liiklussõlme läheduses.

Transpordiamet algatas projekteerimistingimuste menetluse riigitee 4 (E67)
Tallinn–Pärnu–Ikla km 19,0-26,7 asuva Kanama–Ääsmäe lõigu
rekonstrueerimise ehitusprojekti koostamiseks ja saatis sellekohase teate
ERAA-le.

Teatest ega selles viidatud plaanist ei selgu, millised mõjud toob
nimetatud planeering kaasa ERAA-le. Seega palun informatsiooni selle
kohta, kas ja kuidas planeering mõjutab ERAA kinnistuid.

Lugupidamisega

Ermo Perolainen

ERAA juhatuse liige